In cele ce urmeaza va voi oferi cateva informatii utile care va pot ajuta sa aveti un stil de viata sanatos. Voi da cateva informatii despre ,,dieta low-carb”, care nu este o dieta in toata regula, ci mai mult un stil de a manca sanatos.

Acest stil de a manca se bazeaza pe consumarea a cat mai putini carbohidrati daunatori (ca de ex: mancaruri care contin zahar, paste, paine…etc). In schimb, vei manca doar mancare ,,adevarata”, neprocesata: proteine, grasimi naturale si legume. Unele studii au aratat ca acest stil de a manca, te va ajuta sa pierzi cateva din kilogramele in plus si sa iti vei imbunatatesti viata, devenind astfel mai sanatos.

Acest stil are ca principiu consumarea de produse care contin putini carbohidrati si multe grasimi. Timp de foarte multi ani ni s-a spus ca grasimea este foarte daunatoare sanatatii noastre, intre timp aparand aceste produse ,,sarace” in grasimi care sunt pline de zahar. Sa consumi acele produse ,,sarace” in grasimi sau produse procesate este cea mai mare greseala pe care o poti face. Studiile arata ca nu ai de ce sa te temi de grasimile naturale. In schimb, bazandu-te pe aceste principii de a te hrani, vei minimaliza zaharul si amidonul consumat. Poti manca mancaruri delicioase si sa devii mai sanatos. Atunci cand tu consumi mult mai putin zahar si amidon, nivelul de zahar din sange se stabilizeaza, astfel reglandu-se si hormonii de insulina – ajutand la pierderea in greutate si imbunatatirea sanatatii.

Ce trebuie sa mananci: Carne, oua, branza, legume care cresc deasupra solului si grasimi naturale (nuci, migdale, caju, ulei de masline presat la rece, etc…).

Sa nu mananci: Zahar si mancaruri bogate in amidon (paine, paste, orez, cartofi, mancaruri procesate – mezeluri…etc).

 

Ce sa bei: Apa, ceai, cafea si putin vin rosu la ocazie speciala.

 

 

Cei mai multi oameni pot manca tinand cont de aceste reguli fara a avea nevoie de alte pregatiri. Insa daca te afli in una din situatiile de mai jos s-ar putea sa ai nevoie de pregatiri aditionale si trebuie sa consulti un doctor nutritionist:

– Daca esti bolnav de diabet si folosesti insulina;

– Daca iei medicamente pentru tensiune;

– Daca alaptezi sau esti insarcinata.

 

Avand informatiile de mai sus, acum vom incerca sa ne dam seama cam cat trebuie sa mancam (cati carbohidrati). Depinde foarte mult de obiectivul dumneavoastra. In general cu cat consumi mancare care are mai putin carbohidrati, cu atat vei avea rezultate mai rapide  (in cazul in care incerci sa slabesti cateva kg). In cele ce urmeaza o sa gasiti trei exemple de mese cu carbohidrati:

 

Putem observa la cele trei modele cantitatea de proteina si grasimi nu se modifica, in schimb se modifica cantitatea de carbohidrati.

Cum alegem?

  • Unele persoane trebuie sa consume foarte putini carbohidrati pentru a avea rezultatele dorite, aici putem enumera persoanele supraponderale, cele suferinde de diabet (in principal cel de tip 2) si cei care sunt dependenti de zahar.
  • Alte persoane pot sa se simta bine si sa aiba rezultatele dorite daca aleg sa consume moderat carbohidrati.
  • Si ce-a de-a treia categorie de persoane – slabe, sanatoase, care nu trebuie sa fie restrictive, dar totusi sa consume carbohidrati neprocesati.

Daca vrei sa incerci sa mananci dupa aceste principii, cel mai bine este sa incepi sa consumi mancare cu putini carbohirati (vezi ex. ,,Meniu Restrictiv” de mai sus) ca sa poti observa exact efectele benefice. In timp, dupa ce incepi sa te apropii de telurile propuse, poti sa cresti cantitatea de carbohidrati.

 

Pentru mai multe detalii nu ezitati sa ne contactati! 

 

Sursa Dr. Andreas Eenfeldt, MD

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *